Reklamačný poriadok
MMrybárstvo, s. r. o., Mederčská 743/41, 945 01 Komárno
IČO: 46702199 DIČ: 2023535525
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka v platnom znení
(ďalej tiež len „občiansky zákonník“) a zákona o ochrane spotrebiteľa, upravuje spôsob
a základné podmienky reklamácie chýb tovaru a uplatnenie nárokov zo záruky uplatnené
spotrebiteľom.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na reklamácie chýb tovaru, ktorý je v záručnej dobe
alebo sa jedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
Zodpovednosť za vady:
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne
uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme
tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci
umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
Reklamácia:
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním
objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach
a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť,
a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb.
o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na
tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na
internetovej stránke www.mmrybarstvo.sk .
Vaša reklamácia bude vybavená do 30 dní od dňa jej uplatnenia.
Tzn. od dňa, kedy nám bude doručená. Záruka sa nevzťahuje na tovar, u ktorého uplynula
dňom uplatnenia reklamácie záručná doba. Ďalej na opotrebenie veci spôsobenej jej
obvyklým užívaním. Za chybu nie je možné považovať zmenu materiálu úmernú dĺžke
užívania ani problém spôsobený nesprávnou údržbou a nesprávnym používaním výrobku.
Všetky zasielané výrobky prechádzajú podrobnou kontrolou.
Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list).
Pokiaľ je poskytovaná dlhšia než zákonná lehota, predávajúci v ňom určí podmienky
a rozsah predĺženej záruky.
1. Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení
reklamácií. Týka sa tovaru, ktoré predávajúci predal spotrebiteľom.
Pri reklamáciách sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom, za dodržania
zákonných ustanovení a práv spotrebiteľov.
Reklamácia musí obsahovať aspoň:
- reklamovaný výrobok alebo reklamovanú časť
- konkrétny popis chyby, prípadne s fotodokumentáciou poškodenia
- kópiu dokladu o nadobudnutí – faktúru (prípadne kópia), ktorá slúži aj ako záručný list
- adresu, kam zaslať vybavenú reklamáciu a kontakt na Vás (tel. číslo, email)
2. Reklamácie sa vybavujú počas otváracej doby v tej prevádzke, kde bol tovar zakúpený:
názov a adresa prevádzky: MMrybárstvo, s. r. o. , Mederčská 81, Komárno
reklamácie vybavuje: (meno, funkcia, tel.č.):
Jozef Almási, majiteľ, 0908 429 119
3. Druhy reklamácií a ich vybavenie :
a) záručná reklamácia
Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Reklamačný poriadok popisuje zásady a princípy uplatňované pri reklamácii dodávaného tovaru.
Tento reklamačný poriadok nevylučuje a ani neobmedzuje akékoľvek záväzné a zákonné práva zákazníka
alebo akékoľvek práva zákazníka voči predávajúcemu. Práva a povinnosti vyplývajúce zo záruky
poskytovanej na výrobky sa riadia všeobecne záväznými ustanoveniami o predaji tovaru v
obchode v zmysle Občianskeho zákonníka.
Ak sa počas záručnej doby objaví na výrobku chyba spôsobená chybnou konštrukciou, spracovaním alebo
materiálom, po splnení nasledujúcich podmienok bude chybný výrobok /alebo jeho časť či súčasť/ bezplatne
opravený alebo vymenený za nový. Reklamovaný výrobok alebo časť musí byť kompletná.
Záruka poskytovaná výrobcom sa nevzťahuje na poškodenia spôsobené ohňom, vodou, statickou elektrinou
alebo inou živelnou udalosťou, nesprávnym používaním výrobku, opotrebením, mechanickým poškodením
alebo neodborným nastavením, modifikáciou, opravou alebo nesprávnym spôsobom použitia, nezlučiteľným
s návodom na požitie, technickými normami či bezpečnostnými predpismi platnými v Slovenskej republike.
Záruka sa tiež nevzťahuje na poškodenia výrobku skladovaním mimo teplotný rozsah -20°C až 45°C.
Dodávateľ sa zaväzuje vybaviť reklamáciu /záručnú opravu/ do 30 pracovných dní odo dňa prevzatia
písomného uplatnenia reklamácie vrátane reklamovaného tovaru.
Záručná lehota sa poskytuje na obdobie 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedené inak.
Záručná lehota začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, alebo povereným dopravcom.
b) reklamácia omylu v množstve, druhu, akosti, ceny, apod.
Osoba vybavujúca reklamácie ihneď zistí oprávnenosť reklamácie a odstráni
nedostatky.
4. O každej reklamácii sa vyhotoví reklamačný list dvojmo, z ktorého jednu kópiu dostane
spotrebiteľ, originál sa založí. Reklamačné listy sa číslujú vzostupne, a každá reklamácia sa
zapíše do knihy evidencie reklamácií. V prípade, že reklamácii sa nevyhovelo, alebo nebola
vybavená hneď, reklamačný list sa vypisuje trojmo - druhá kópia sa postúpi vedúcemu
zamestnancovi. Po vybavení reklamácie sa zašle spotrebiteľovi za účelom oznámenia
spôsobu vybavenia reklamácie.
5. Povinnosť predávajúceho v prípade zamietnutia reklamácie poskytnúť spotrebiteľovi kópiu
odborného posúdenia od výrobcu alebo záručného servisu, ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil
počas prvých 12 mesiacov od kúpy. Tento posudok musí predávajúci poskytnúť spotrebiteľovi
do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Toto odborné posúdenie musí obsahovať identifikáciu osoby,
ktorá vykonáva odborné posúdenie; presnú identifikáciu posudzovaného výrobku; popis stavu výrobku;
výsledok posúdenia; dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
6. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania
neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).
Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory
s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov,
ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa
ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí
prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby,
ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne
príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach:
ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK
Posledná úprava v Komárne dňa 01.11.2019